X أغلق
X أغلق

تواصل معنا عبر الفيسبوك
حالة الطقس
عبلين 27º - 14º
طبريا 28º - 12º
النقب 30º - 10º
الناصرة 28º - 14º
القدس 27º - 5º
حيفا 27º - 14º
تل ابيب 26º - 12º
بئر السبع 30º - 12º
ايلات 32º - 12º
مواقع صديقة
اخبار محلية
اضف تعقيب
26/03/2024 - 05:46:36 pm
النائبة توما-سليمان تطالب بفتح تحقيق جنائي

النائبة توما-سليمان تطالب بفتح تحقيق جنائي  في قضية تزوير القروض الاسكانية والبناء في المستوطنات


 
طالبت النائبة عايدة توما-سليمان، عن الجبهة والعربية للتغيير، المستشارة القانونية للحكومة، جالي بارهيف-ميارة، بفتح تحقيق جنائي ضد وزير المالية بتسلئيل سموتريتش وضد مدير وحدة الاستيطان وغيرهم بتهمة التزوير في معاملات القروض الاسكانية والبناء غير القانوني على أراض فلسطينية. 
 
وتشير توما-سليمان في الرسالة الى عدد من حالات التزوير التي أشار اليها تقرير صحيفة "هارتس" حول الحصول على قروض اسكانية بطرق غير قانونية، وفي سنة 2004، حصل العديد على قروض للبناء في مستوطنة "نيريا" بينما بنيت بالفعل في مستوطنة "حرشا" والتي كانت في ذلك الوقت بؤرة استيطانية غير قانونية وأن احد المقدمين للحصول على هذه القروض هو مدير وحدة الاستيطان في وزارة الأمن يهودا إلياهو والذي كان له تأثير كبير على سياسة الحكومة في هذا الموضوع.
 
وأضافت توما-سليمان في الرسالة تجاوزات القانونية في بناء البيوت على أراضي أخرى واحدى هذه البيوت يعود الى وزير المالية سموتريتش. وكان قد صرح سموتريتش: "قمنا بتنسيق كل العمل لهم مع القروض السكنية ومهدنا لهم الطريق". وأشارت توما-سليمان أن دائرة الاستيطان التي تدير معظم الأراضي العامة في الضفة الغربية وتعمل بتمويل حكومي كامل قد ساهمت في التلاعب بالمعطيات فيما يخص الأراضي وتقديم المستندات وذلك بحسب التقرير الذي نشرته صحيفة "هارتس".

 وأكدت توما-سليمان أن قضية القروض الاسكانية تدل على احتيال متعمد من جانب البنوك وتقديم وثائق مزورة، من أجل تمويل البناء غير القانوني على أراضي غير مرخصة، وهي ليست أراضي دولة، وفي بؤر استيطانية لا تقع تحت سيطرة إسرائيل وشددت أن هذه تجاوزات جنائية وعلى المستشارة القانونية العمل على محاسبة جميع المتورطين.

20 במרץ 2024
לכבוד,
עו"ד גלי ברהב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה

הנדון: בקשה לפתיחה בחקירה פלילית נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' 
והמעורבים בפרשת המשכנתאות 

הריני לפנות אלייך בבקשה להפעיל את סמכותך ולהורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד כל המעורבים בפרשת המשכנתאות, כמפורט להלן, ובכללם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ראש מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון יהודה אליהו, והחטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית. 

בתחקיר עיתון "הארץ" מיום 17 במרץ 2024, נחשף כי בכמה מקרים שונים נלקחו משכנתאות עבור מגרשים המצויים בהתנחלויות מוסדרות, אך בפועל ניבנו הבתים על קרקעות ללא תב"ע ובאופן לא חוקי. 
בתחקיר מתוארים שישה מקרים מתועדים שכאלו. מחציתם נוגעים למשכנתאות שניתנו ב-2004 עבור מגרשים המצויים בתב"ע של ההתנחלות נריה, אך נבנו בפועל בהתנחלות הסמוכה חרשה - אשר באותם ימים טרם הוסדרה והייתה למאחז בלתי חוקי. אחד ממבקשי המשכנתאות הללו הוא יהודה אליהו, ראש מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון אשר לו השפעה רבה על מדיניות הממשלה בנושא. כפי שנכתב בהארץ:
"חרשה הוכשרה כהתנחלות ב–2020, אולם כשהבתים האלה נבנו והמשכנתאות לרכישתם ניתנו, הקרקע שתחתיהם הוגדרה "אדמות סקר" — כלומר, אדמות שהסטטוס שלהן טרם הוכרע. מכאן שלתושבי חרשה ולחטיבה להתיישבות לא היו זכויות על הקרקע — ואי אפשר לקבל משכנתה על בנייה שאינה חוקית בקרקע שאין עליה זכויות."
שלושת המקרים האחרים נחשפו עוד ב-2017 בתחקיר "הארץ", ונוגעים למשכונם של שלושה מגרשים בהתנחלות קדומים, אשר נבנו בפועל במיקום אחר - בשכונת גבעת רש"י, באזור ללא תב"ע שעד היום לא הוכרז כאדמת מדינה. אחד מזוגות הממשכנים הם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואשתו. עוד נכתב בתחקיר:
"בריאיון עם סמוטריץ' שפורסם ביוטיוב ב–2010 לצד הכותרת "שכונת בני הישיבה גבעת רש"י", הוא מוצג כמי שיזם את בניית השכונה ואף היה אחראי לסידורי המשכנתאות עבור חבריה. "ברגע שהיו שישה ראשונים, ריכזנו בשבילם את כל העבודה עם המשכנתאות והכל ואמרנו קדימה, נכנסים לבנות", אמר מי שהיום משמש שר האוצר והשר שאחראי על מדיניות הבנייה בגדה."
החטיבה להתיישבות מנהלת את מרבית האדמות הציבוריות בגדה המערבית, ופועלת במימון ממשלתי מלא. לטענת תחקירני "הארץ", המשכנתאות ניתנו בידיעתה, שכן תושבי המאחזים זקוקים לאישור החטיבה ולהגשת מסמכים מטעמה לבנק על מנת לקבל את המשכנתא מלכתחילה. מהתחקיר נראה כי החטיבה להתיישבות אף שינתה את מספרי המגרשים בתב"ע של נריה, על מנת לאפשר בנייה חדשה על אותן קרקעות שמושכנו אך נבנו לבסוף במאחז חרשה.
יש לציין כי בששת המקרים המתועדים נלקחו המשכנתאות מאותו סניף של בנק מזרחי טפחות בירושלים (חלקן מבנק אדנים שישב באותה הכתובת ובהמשך מוזג למזרחי טפחות). 
פרשת המשכנתאות כוללת הטעיה מכוונת של הבנקים והגשת מסמכים שקריים, לשם מימון בנייה לא חוקית על קרקעות ללא תב"ע, שאינן אדמות מדינה, ובמאחזים שלא הוסדרו בחוק. מדובר במעשים פליליים חמורים, אשר יש למצות כנגדם את מלוא חומרת הדין. על כן, מבוקש בזה להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד כל המוערבים בפרשה לאלתר. 
לטיפולכם המהיר והמסור אקדים תודה. 
  בברכה,
ח"כ עאידה תומא-סלימאן




Copyright © elgzal.com 2011-2024 | All Rights Reserved © جميع الحقوق محفوظة لموقع الغزال
سيجما سبيس بناء مواقع انترنت